Verslag Mediabad 1 – 12/11/08

Vandaag was het de eerste dag van het mediabad en we kregen al direct zware kost in de vorm van een dikke bundel. Het bundeltje stak me erg tegen, veel tekst, weinig voorbeelden, weinig duidelijkheid. Maar goed, je moet roeien met de riemen die je hebt dus heb ik het bundeltje dan maar zo goed mogelijk doorgenomen. Nadat we het bundeltje allemaal wat hadden doorgenomen en ongeveer een idee hadden wat er van ons verwacht werd hebben we enkele afspraken gemaakt (zoals welk uur aanwezig, enzv). Dan was het de beurt aan de vragen in de cursus op pagina 10 die we gezamenlijk hebben beantwoord. Nadien heb ik door de krant (De Morgen) gebladerd op zoek naar ‘hotnieuws’. Na enkele nieuwspuntjes te hebben opgeschreven hebben we dan met zijn allen besloten wat het hotnieuws voor die dag was (vrijwel iedereen had een andere krant à andere nieuwspuntjes).

Na de etenspauze ben ik, en de anderen natuurlijk ook, begonnen aan het opzoeken van nieuws voor de domeinen. Echter waren de kranten op dus heb ik maar een klein stukje van De Morgen gebruikt (rubriek Buitenland, p15) en 2 nieuwsfeiten besproken volgens 3.2.2 Analyse. Deze artikels heb ik geprobeerd te vergelijken met andere kranten maar in zowel Het Laatste Nieuws als in de Gazet van Antwerpen ontbraken deze artikels. Maar dit zegt dan ook weer iets over het aanbod en de focus van de twee laatstgenoemde kranten.

Punt 7, 8 en 9 van 3.2.2 Analyse hebben we als laatste gezamelijk beantwoord.

Al bij al, een redelijk vroeg einde (omstreeks 4 uur) van een toch redelijk prettige en interessante dag! Al hoop ik dat ik morgen nog soepeler kan werken!

Adrian

0 Responses to “Verslag Mediabad 1 – 12/11/08”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

