Verslag Mediabad 2 – 13/11/08

Hehe, drukke dag vandaag. We hebben redelijk wat werk verzet. Of dit op een efficiënte manier gebeurde laat ik maar in het midden. We waren begonnen met het afmaken van een taak die we gisteren uit het oog verloren waren; het inventariseren van de, voor onze domeinen relevante, bronnen per krant. Gelukkig dat de kranten van de vorige dag er nog lagen. De reden waarom we dit maar al te goed konden doen was simpel; De Morgen, Le Soir en Het Laatste Nieuws waren nog niet aanwezig! Bijgevolg hadden wij enkel onze streekkrant, de Gazet van Antwerpen. Echter werden we door dit euvel niet tegengehouden; Joren is de desbetreffende kranten gaan kopen zodat we snel aan de slag konden!

Het verliep voor mij over het algemeen chaotisch. Ik had, als hoofdredacteur dan nog wel, weinig tot geen overzicht op wat er te doen stond en wat reeds gedaan was. Daar is dan ook redelijk veel van mijn energie naar toe gegaan. Ik heb me direct bezig gehouden met het inventariseren van de bronnen terwijl de anderen druk in de weer waren met het vinden van hotnieuws, en nadien het opstellen van informatiefiches. Echter kreeg ik snel een helpende hand met het inventariseren aangezien het toch een groter werk leek dan ik eerst had voorspeld. Het dubbele aan deze opdracht is, zo heb ik persoonlijk gemerkt, dat terwijl ik constant met kranten en nieuwsberichten bezig bent, ik minder aandacht besteed aan het nieuws zelf! Ik was constant in de weer om, volgens de kop en de inleiding, het nieuwsbericht snel te kunnen inventariseren. Met een domein als maatschappij is het onderscheid vaak dan nog eens niet op 1-2-3 te maken.

Na het inventariseren was er enige onduidelijkheid over de taakverdeling en wat er nog gedaan moest worden. Daar werd direct ons grootste gebrek zichtbaar: organisatie en, naar mijn inzicht, ‘multi-tasking’. Er was een gebrek aan multi-tasking (bij gebrek aan correcte term), het mooi naast elkaar werken. We beschikten namelijk maar over 1 laptop, die van Marco. Als er iets getypt of beluisterd of gezien moet worden is het altijd met die ene laptop. Daar hebben we echter al een oplossing voor gevonden; Koen en ik nemen morgen een laptop mee. Voor de organisatie had ik al het idee om al onze documenten op een centrale plek te bewaren. Via Google Documents kunnen we eventueel al onze documenten plaatsen en kan iedereen hier aan. Echter kunnen we ook opteren voor het simpelweg via mail te doen.

Hoe dan ook, het was een redelijk leuke dag, zij het ietwat druk en chaotisch. Daar moeten we gewoon aan werken, de motivatie en werksfeer is er namelijk al wel.

Adrian.

2 Responses to “Verslag Mediabad 2 – 13/11/08”


  1. 1 mattiasvn november 13, 2008 om 10:19 pm

    Hoofdredacteur,
    dit hebt u fantastisch verwoord!
    Greetings

  2. 2 Eefje de boer november 17, 2008 om 2:34 pm

    dit verslag laat duidelijk zien welke moeilijkheden er allemaal moeten overwonnen worden. Prima!


Geef een reactie

